FM6-afgørelse hemmeligholdes

Vinderen af FM6 koncessionen er fundet, men får først besked i morgen tidlig. To timer senere offentliggøres beslutningen.

Vinderen blev udpeget af Radio- og tv-nævnet tirsdag eftermiddag, men afgørelsen skal først begrundes skriftligt. Derfor er der en lille forsinkelse.

Konsortiet Berlingske/SBS og den anden part, Radio 100FM, må således væbne sig med lidt mere tålmodighed, inden de ved, hvem som de næste otte år kan benytte FM6-koncessionens to frekvenser.
Per Fanefjord Laursen

Vinderen af FM6 koncessionen er fundet, men får først besked i morgen tidlig. To timer senere offentliggøres beslutningen.

Vinderen blev udpeget af Radio- og tv-nævnet tirsdag eftermiddag, men afgørelsen skal først begrundes skriftligt. Derfor er der en lille forsinkelse.

Konsortiet Berlingske/SBS og den anden part, Radio 100FM, må således væbne sig med lidt mere tålmodighed, inden de ved, hvem som de næste otte år kan benytte FM6-koncessionens to frekvenser.

Vinder Berlingske/SBS planlægger man at udrulle et tidligere SBS brand, POPFM, der skal være en pendant og konkurrent til P4 og samtidig SBS' tredje radiobrand.

Vinder Radio 100FM, kommer det velkendte koncept tilbage på den kraftige frekvens, der har navngivet radiostationen.

Det er ifølge MediaWatchs oplysninger sandsynligt, at Radio 100FM også udruller et tredje brand på de mange lokale frekvenser, man råder over, som så i givet fald bliver ledige.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også