Google-omsætning kan nå 2 mia. kr.

Googles danske annonceomsætning snitter to mia. kr. i 2010. Det vurderer flere mediebureauer.
MediaWatch

I år kan Google tage en endnu større bid af den danske annoncekage, hvis man skal tro en rundspørge hos flere mediebureauer, som DigiWatch har gennemført.

Googles samlede omsætning kan nemlig nå helt op på to mia. kr. mod et anslået niveau på 1,5 mia. kr. i år. Dermed nærmer Google sig dagbladenes eller tv-stationernes samlede annonceomsætning.

”Google vil vokse 30 pct. i år,” siger Jackie Frandsen fra Carats searchbureau iProspect til Digiwatch.

Der er lidt mindre optimisme hos de øvrige mediabureauer som IUM og Outrider, men på tværs er der bred enighed om, at Google vil hæve omsætningen med mellem 20 og 30 pct. og dermed kan runde de to mia. kr.

Google offentliggør ikke sin annonceomsætning i Danmark, så mediabureauernes udtalelser bygger på estimater. De håndterer cirka 20 pct. af Googles omsætning, men deres erfaringer med bl.a. udviklingen blandt deres kunder og tilbagemeldinger fra Google giver dem en god basis for at vurdere niveauet, skriver DigiWatch.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også