Bonnier: Mentalt er krisen over

Jonas Bonnier der står i spidsen for Bonnier AB betragter krisen som et overstået kapitel, i hvert fald mentalt.
MediaWatch

Bonnier-koncernen der ejer Bonnier Publications, Børsen og Canal 9 i Danmark, forlod regnskabsåret 2009 med et minus på 400 mio. svenske kr. Det skal ses i sammenligning med at koncernen året før fik et plus på over en mia. kr.

Men adm. direktør Jonas Bonnier regner med, at krisen lakker mod enden.

"Mentalt er vi kommet gennem krisen. Og det mentale spiller en stor rolle. Sidste år blev alt værre måned for måned, og så kan det være svært at se en udvej. I år ser vi pludselig, at det ikke længere falder, men også hist og her begynder at stige," siger Jonas Bonnier  i et interview med Børsen.

Han mener i øvrigt ikke, at krisen stiller spørgsmålstegn ved Bonniers produkter og vækstfokus.

"Krisen har været en annoncekrise. Det har ikke været en krise for vores oplag. Det har ikke været en krise for tv-kignignen eller biografbesøgende. For de voksede. Publikum strømmede faktisk til, som det har gjort under tidligere økonomiske recessioner," siger Jonas Bonnier.

I Danmark faldt Bonnier Publications oplag dog med cirka 16 procent i anden halvdel af 2009.

- TBH 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også