Kessler sikrer pay-per-view forretning

YouSee skruer forventningerne i vejret til Mikkel Kesslers næste Super Six-kamp, efter et godt salg af pay-per-view billetter i lørdags.
Per Fanefjord Laursen

Det største tv-salgspotentiale til Mikkel Kesslers opgør med Carl Froch lå hos YouSees cirka 150.000 husstande med den nødvendige boks samt alle Viasat abonnenter og Stofa seere. I alt ca. en halv mio. husstande.

YouSee vil ikke ud med salgstal, men oplyser at man solgte betydelig flere adgange end sidst. Salgstallet til november-kampen var ca. 10.000 billetter.

"Vi er meget tilfredse - selvfølgelig også fordi Kesslers sejr åbner for et brag af en tredje kamp (til september) . Tallene beviser, at pay-per-view helt klart har en berettigelse ved denne type exceptionelle events," siger vicedirektør Ulf Lund, YouSee.

PPV købes på dagen
Efter en skuffende kamp i november var der tvivl om, hvorvidt der fortsat ville være salg i Mikkel Kessler kampe i 'Super Six' turneringen. Derfor var det givetvis et klogt træk, at TV3+ havde programsat en længere appetitvækker aften før, som hjalp på interessen.

"Det er interessant, at bestillingerne kommer senere og senere for hver kamp, med tæt på halvdelen af det samlede salg på selve kampdagen, hvilket tyder på, at kunderne er ved at være fortrolige med processen," siger Ulf Lund.

Om lørdagen sendte TV3+ et optaktsshow fra kl. 18.00 til 19.00, men Viasats pay-per-view kanal åbende op for bokseshow direkte fra Herning fra 19.00 til 24.00, krydret med gæster i studiet hos værtsparret Peter Schmeichel og Camilla Ottesen.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Viasat.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også