Morsø Folkeblad: Lettelse over salg

Morsø Folkeblads adm. direktør Claus Thomsen er tilfreds med salget af trykkeriet. Han regner med, at avisens resultat vil være "fornuftigt" i 2010.
Tine Brødegaard Hansen

Salget af Morsø Folkeblads trykkeri løfter en byrde fra mediehuset. Samtidig glæder det adm. direktør Claus Thomsen, at et lokalt selskab overtager driften.

"Vi har igennem længere tid søgt en god partner, det er dejligt for os, at det er en lokal partner. Vi beholder 20 pct. af aktierne i selskabet, så vi også kan blive med at få trykt vores egne aviser," siger Claus Thomsen.

Køberen af trykkeriet TypoGraphic befinder sig kun et par hundrede meter fra Morsø Folkeblad.

Claus Thomsen kan ikke komme nærmere ind på størrelsen af det økonomiske udbytte ved salget. De oplysninger bliver gemt til generalforsamlingen senere på foråret. Han ønsker heller ikke komme ind på, hvor stort et tab investeringen på cirka 70 mio. kr. i trykkeriet har været for Morsø Folkeblad.

Indtil videre tegner året dog bedre end sidste år for avisforretningen.

"I 2010 er det indtil videre gået hårdest ud over dagbladet, hvor vi har et sivende oplag og færre annoncer som mange andre dagblade, men vores ugeavis går det rigtig godt for, så vi er fortrøstningsfulde," siger Claus Thomsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også