Facebook: "Vi er ikke gået ind i Norden for småpenge"

Facebooks nordiske afdeling har store forventninger til det skandinaviske marked.

Facebook gør klar til en offensiv på det skandinaviske marked - annoncører skal for alvor have øjnene op for Facebook som annoncemedie i Norden de kommende år. Det siger chefen for Facebooks nordiske afdeling Martin Ingemansson til Dagbladet Børsen.

"Vi er ikke gået ind i Norden for småpenge. Vi har store forventninger til det skandinaviske marked, og vores mål er en annonceomsætning på mindst et par hundrede mio. dollar på sigt og en trecifret vækst i år," siger Martin Ingemansson og erklærer, at væksten og annoncekronerne skal hentes fra alle andre massemedier - på nettet, på print, tv og outdoor.

"Der er annoncører, som endnu ikke har forstået, at vi faktisk dækker bredere end selv de store tv-stationer, og det skal vi arbejde på. Lige som vi skal forklare, hvor værdifuldt det er, at en annonce spreder sig fra mund til mund på Facebook i stedet for at indgå i en envejskommunikation på skærmen. Det handler om uddannelse af annoncørerne, tror jeg."

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også