Så er 3D-avisen her

De læsere der fik fat i 3D-briller, kunne se annoncer og fotos komme til live i avisen La dernière heure i Belgien.
MediaWatch

For første gang har en europæisk avis benyttet 3D-teknologi, skriver editorsweblog.org.

Det er den belgiske avis med det noget skæbnesvangre navn, La Dernière Heure (den sidste time, red.) der står bag eksperimentet.

Via 3D-briller kom annoncer og fotos i tirsdagudgaven af avisen til live. Ideen opstod som følge af populære 3D-film som Avatar.

Nogle læsere fandt dog, at billederne var udtværede og svære at fokusere på også for avisens redaktører var forsøget "en prøvelse" og der er ingen planer om at gentage det, da også Den produktionsprisen for avisen samt udgifterne til de særlige briller forhindrer en udbredelse af ideen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også