Læsertal: Bonnier bevarer førertrøjen

Efter overtagelsen af Benjamin Medier sidder Bonnier Publications nu på ni ud af de ti mest læste magasintitler.

Bonniers annonceomsætning faldt 25 procent i 2009, men koncernens magasintitler har stadig et solidt tag i læserne, og de 10 mest læste magasintitler kommer - med undtagelse af 'Haven' - fra Bonnier Publications eller det Bonnier-ejede Benjamin Media. Det viser læsertallene for anden halvdel af 2009 fra Gallup.

Illustreret Videnskab, Bo Bedre og I Form udgør læsertallenes top tre blandt magasinerne - med stor afstand ned til de øvrige konkurrenter. Illustreret Videnskab bevarer et læsertal over de 600.000 på trods af et tab på godt 40.000 læsere i forhold til første halvår 2009, mens Bo Bedres læsertal ikke ændrede sig synderligt fra første til andet halvår. I Form, der også har oplevet et fald fra 1. halvår, noteres for 375.000 læsere. Herefter følger feltet med læsertal under de 300.000, hvor der er mindre afstand mellem titlerne.

Et metodeskifte hos Gallup sidste år gør det svært at sammenligne magasinernes læsertal fra andet halvår 2009 med samme periode 2008 - derfor er de tal ikke medtaget i grafen herunder.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også