Berlingske lancerer mobilselskab

Berlingske Media lancerer i dag berlingskemobil.dk og btmobil.dk for at knytte læserne på mobilplatformen direkte til koncernen uden om mobilselskaberne.

Berlingske Media følger nu i Ekstra Bladets fodspor og lancerer eget mobilselskab knyttet til henholdsvis Berlingske Tidende og B.T. Lavere takster og fri surf på Berlingskes nyheds-mobilsider, skal være med til at trække kunderne til.

"Berlingske Media ser en stor fremtid i mobilen som medieplatform, og derfor er det oplagt og naturligt for os også at tilbyde vores læsere og brugere nogle fornuftige priser på selve telefonien og bredbåndet. Lige som vi, med vores redaktionelle tilbud i avisen og på nettet, gerne vil udbygge kontakten og dialogen med kunderne, så vil vi også gerne gøre det via den nye mediekanal, som er mobiltelefonen," siger koncernchef, Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Mange udviklingsmuligheder
Berlingske Media samarbejder - lige som Ekstra Bladet - med firmaet Company Mobile om mobiltilbuddet. Det strategiske formål er selv at blive mellemled mellem mobilindhold og mobilkunder i stedet for at overlade den plads til mobilselskaberne.

"Vi tror på, at mobiltelefonen i høj grad bliver en af de kanaler, vi skal nå vores læsere på i fremtiden, og derfor er vi optagede af at få den direkte relation til kunden på den platform og ser en række udviklingsmuligheder i det fremover," siger Lisbeth Knudsen til MediaWatch.

Hun nikker ja til, at Berlingske Media fremover f.eks. vil udvikle mere brugerbetalt indhold og services til mobilen, som så kan være gratis for læsere, der også er mobilkunde hos Berlingske Tidende eller B.T.

"Det er bestemt en mulighed, og det brugerbetalte indhold har vi allerede introduceret med de iPhone applikationer, vi har udviklet og har på vej," siger Lisbeth Knudsen.

Egen mobilenhed
Berlingske Media har som led i satsningen etableret en task force internt, der står for udviklingen af indhold og services til mobilplatformen.

"Vi har ikke kigget specielt på Ekstra Bladet i det her forløb, det er tanker, vi har haft længe, men vi har villet have de rigtige løsninger og etablere vores egen mobilenhed i koncernen først," siger Lisbeth Knudsen.

Begge mobiltelefoni-selskaber kører efter "prepaid-modellen", hvor der kun betales for tale/surf-tid og ikke indgår abonnement.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også