Schibsted tror på iPad

Norges største mediegruppe, der bl.a. ejer norske Verdens Gang, Aftenposten og svenske Aftonbladet, forbereder sig på lanceringen af iPad.

"iPad er en spændende mulighed, ingen tvivl om det," siger den administrerende direktør i VG, Torry Pedersen, til kampanje.com.

Han er samtidig ansvarlig for koordineringen af  Schibsted-koncernens satsninger på de digitale platforme - heriblandt iPad. Arbejdet er allerede i gang på flere af de Schibsted-ejede norske og svenske dagblade.

"I koncernen arbejdes der specifikt med udvikling af produkter til en større skærm end mobiltelefon. E-reader og iPad er noget, man arbejder med i VG, Aftenposten og Aftonbladet. I Aftenposten er det for eksempel gjort et imponerende arbejde med e-reader," siger Torry Pedersen.

"Vi ved, at applikationer til iPhone vil virke på iPad, og der er stor interesse for applikationer blandt brugerne. Jeg tror, der findes et behov for en visualisering og redigering, som er anderledes, end den, vi ser på nettet i dag. Hvorfor køber vi vand på flaske? Jeg tror, det har noget med indpakningen at gøre," siger Torry Pedersen, der i slutningen af januar var på studietur til USA bl.a. for at hente iPad-inspiration. New York Times og Rupert Murdochs News Corporation var blandt stoppene på turen.

- IK
- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også