Seerne holder af DR1

DR1's image står stærkt, godt hjulpet af TV Avisen, viser årets 'Brand Asset Valuator'-analyse.
Per Fanefjord Laursen

Licensbetalerne er overraskende positive over for landets klart ældste tv-kanal, DR1.

De opfatter DR1 som anderledes, modig, original og enestående.

Resultatene stammer fra den årlige analyse af varemærker - Brand Asset Valuator-analyse - der i Danmark gennemføres af Bates Y&R.

”DR1 er vores brede tv-kanal, som skal have betydning for danskere i alle aldre. Vi har arbejdet rigtigt hårdt de seneste par år med at gøre DR1 mere unik og give kanalen mere kant. Derfor er jeg rigtigt glad for, at arbejdet i følge undersøgelsen bærer frugt,” siger generaldirektør Kenneth Plummer i en pressemeddelelse.

Analysen viser, at danskerne især vurderer TV Avisen væsentlig højere end før, og at det nok er en af forklaringerne på den fine DR1-vurdering.

DR1's placering smitter også af på DR's koncernbrand, der dog fortsat opfattes mindre positivt end kanalerne og programmerne.  Det misforhold vil DR's ledelse rette op på i 2010, som omtalt på MediaWatch.

DR brands som P1, P2 og P4 nyder voksende respekt, mens de klassiske brands som DR2 og P3 fortsat klarer sig godt.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også