Apple må lette på informationslåg

Efter lanceringen af Apples iPad begynder forhandlingerne om vilkårene for at distribuere indhold på den nye læseplade med forskellige amerikanske mediehuse. Og de går næppe stille af.
MediaWatch

For avis- og magasinudgiverne er det udover deling af abonnementsindtægterne afgørende, at Apple også er klar til at dele ud af informationerne om de personer der får yndlingsmagasinet leveret på en iPad.

"Vi må bevare relationen til vores læsere. Det er den eneste måde at lave et godt magasin på," siger Sara Öhrvall, senior vicedirektør i Bonniers udviklingsafdeling til ft.com.

Udgiverne bruger blandt andet informationerne om deres læsere til at sælge annoncer og til at målrette indholdet.

Interessen mangler dog ikke fra hverken hjemlige mediehuse eller internationale spillere som Condé Nast, der planlægger iPad-versioner af magasiner som GQ, Vanity Fair og Wired.

- TBH

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også