Aller og Bonnier i norsk oplagsdyst

Oplagstallene for 2009 er netop landet i Norge, men tolkningerne af hvilket kvindemagasin der er størst skaber splid mellem Aller og Bonnier.
MediaWatch

Hvilket kvindemagasin har det største oplag i Norge? Umiddelbart et nemt spørgsmål, hvis man har oplagtallene, men Bonnier mener det er magasinet Tara (51.000 ex.) mens Aller Media peger på deres blad Topp (53.000 ex.), skriver kampanje.com.

Striden skyldes, at Aller-bladet Topp bliver defineret som et kvindemagasin i oplagsstatistikken, mens Bonniers forlagsdirektør mener, at det hører til i segmentet for ungdomsblade og at den nye definition af bladet skyldes, at Aller vil dække over oplagstab på kvindebladene.

I 2009 har særligt sladderbladene tabt oplag i Norge. Størst oplagsnedgang har Se og Hør og Se og Hør Weekend (Aller Media) samt Her og Nå (Egmont-ejede Hjemmet Mortensen), der også eksisterer i Norge.

I 2009 blev der i alt solgt ca. 80,6 millioner magasiner og ugeblade i Norge. Det er 4,9 millioner færre end året før, en nedgang 5,7 procent.

Læs mere på kampanje.com her.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også