45.000 husstande er Boxer-kunder

Boxer TV fik ikke helt den start på det danske marked, som selskabet havde håbet før lanceringen
Per Fanefjord Laursen

To måneder efter den digitale overgang havde 100.000 danskere valgt tv med Boxer, skriver Boxer i en pressemeddelse.

Målt i antal kunder er tale om at cirka 45.000 husstande per 1. januar havde tegnet et tv-abonnement hos Boxer TV, som dermed er  Danmarks femtestørste tv-udbyder.

Kundetilvæksten er på linje med MediaWatchs seneste estimater.

"Da Boxer kom i gang 1. november, havde vi oplevet stor forhåndsinteresse, inden vi overhovedet havde lanceret vores tv-pakker, og med 100.000 danskere som kunder to måneder senere siger det mig, at der er et stort behov for at kunne købe et mindre antal tv-kanaler og slippe for at tage 30-50 tv-kanaler for 400 kr. om måneden," siger adm. direktør Steen Ulf Jensen i pressemeddelelsen, udsendt sent fredag.

Konkurrencen blev hårdere end ventet
Boxers antal af kunder er lavere end han havde håbet.

"... konkurrencen er benhård, og Boxer er en ny og lille aktør i forhold til vores store, veletablerede konkurrenter. Det har påvirket kundetallet," siger Steen Ulf Jensen.

Han uddyber overfor MediaWatch:

"Vi er også ramt af, at antallet af free-to-air kanaler (fra DR, red.) er langt flere, end først antaget - også noget flere, end Boxer i starten konkurrerede imod i Sverige. Men vi fastholder vort langsigtede mål for antal abonnenter," siger han.  De ti.årige svenske erfaringer spiller en stor rolle for Boxers strategi i Danmark.

Målet er angiveligt at ramme 300.000 abonnenter i løbet af de 12 år, koncessionen varer.

Sejt træk
Steen Ulf Jensen ser frem til at kapre kunder i løbet af 2010.

"Kampen om tv-kunder handlede i efteråret kun om pris. I de næste mange måneder skal vi tale om tv-kanaler og om små tv-pakker. Og der tror jeg, at vi vil vinde nye kunder. Men det er, som vi hele tiden har sagt: et langt sejt træk."

Antenne-husstandene er Boxers vigtigste målgruppe. For dem er det langt lettere at blive kunde hos Boxer end hos nogen anden tv-udbyder. 

Boxer TV har kun været på markedet  for alvor i få måneder, Derfor har man ikke oplevet, at kunderne forlader Boxer igen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også