MetroXpress får underskud på 17 mio.

Underskuddet i den danske del af Metro International er skrumpet 20 mio. kr. i 2009 i forhold til 2008.

Danske MetroXpress A/S, der udgiver gratisaviserne MetroXpress og 24timer kommer ud af 2009 med et underskud på 17 mio. kr. - en forbedring på 20 mio. kr. i forhold til 2008-resultatet på minus 37 mio. kr. Det skriver MetroXpress A/S i en pressemeddelelse.

Regnskabsmæssigt blev 24timer konsolideret pr. 1. juli 2008, da 24timer kom under MetroXpress-hatten, og det samlede salg er derfor steget i 2009 med 4,8 procent i forhold til 2008. Kigger man isoleret på den sammenlignelige periode, 2. halvår 2009 mod 2. halvår 2008, er det samlede salg faldet 10 procent.

Det resultatet er dog stadig tilfredsstillende for et år med finanskrise og et meget svært annoncemarked, der ifølge nøgletal fra DRRB Mediaindex er faldet med 23 procent, siger administerende direktør Søren Riis:

”Vi har med en ny salgsstrategi øget vores markedsandele og sidder i dag som suverænt største spiller på gratisvismarkedet. Samtidig har vi været hurtige til til at tilpasse vores omkostninger så meget, at vi har kunnet forbedre vores resultat positivt i 2009,” siger Søren Riis i meddelelsen.

MetroXpress har siden fusionen med 24timer gennemført en række besparelser på avisen for at få økonomien til at balancere - senest er de to respektive redaktioner blevet slået helt sammen og personalet på 24timer reduceret yderligere.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også