Lokus i ny annonceoffensiv

Lokalsitet Lokus står bag et nyt annoncekoncept, der skal lokke de helt små virksomheder på banen med "annoncer ad libitum" for et fast beløb.
MediaWatch

Lokus har overført 'Spis hvad du kan'-konceptet til deres annoncesalg, hvor butikker for en fast abonnementspris på 1995 kr. årligt kan annoncere så meget de ønsker i deres lokalområde via lokus.dk.

Tankerne bag Berlingske Medias hyperlokale satsning dinby.dk og Søndagsavisens lokalia.dk er også at lokke de små annoncører ud af busken som et supplement til indtægtsstrømmen, fordi kampen om de store annoncører er så benhård.

Systemet bygger på selvbetjening og på at være så fleksibelt, at den enkelte detailhandler eller lokale cykelsmed kan smide et slagtilbud på nettet om morgenen og pille det af igen om eftermiddagen, hvis lageret er løbet tør.

Virksomhederne kan også lægge beskrivelser og billeder ind på lokus.dk, hvis geografiske område bliver afgrænset af brugerne selv. Virksomhederne bestemmer selv, hvilke brancher de vil dukke op i som brugerens søgeresultat.

Læs mere om annoncekonceptet her samt Update-medarbejder Peter From Jacobsens 'anmeldelse'.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også