SBS Radio søsætter webradio

SBS relancerer den modne popradio 'PopFM' som en ren webradio, og håber på faldende musikafgifter, så den kan vende tilbage til FM.
MediaWatch

SBS Radio relancerer radiostationen “PopFM” som ren webradio.

PopFM skal være SBS' modne alternativ til The Voice og NovaFm, som også drives af SBS.

I 2005 lukkede ”Pop FM” som FM-radio, blandt andet på grund af  høje musikafgifter til KODA & Gramex. Inden da havde ”PopFM” opnået pæn opbakning med omkring 400.000 ugentlige lyttere.

”Vi mener at tiden er moden til at relancere PopFM”, siger Frederik Meyer administrerende direktør hos SBS Radio i en pressemeddelelse.

”I første omgang bliver det som en ren netradio på www.popfm.dk. Vi ved dog, at der er et kæmpe potentiale i brandet PopFM, så vi vil ikke afvise, at vi med tiden får radioen tilbage på FM-radio i HT-området. Dette beror imidlertid på, om de alt for høje musikvederlag i Danmark fortsætter.”

SBS Radio råder over så mange FM frekvenser i HT-området, at det er meget realistisk at få PopFM i luften over hovedstaden.

PopFM kan fra i dag, 29. januar, høres på www.popfm.dk som del af en ”multibrand-player” fra SBS Radio. På samme player kan man også høre de to eksisterende brands NOVAfm og The Voice.  Playeren er ligeledes tilgængelig på www.NOVAfm.dk og www.Thevoice.dk.

Målgruppen for PopFM er de 30-50-årige og musikken består af de største klassikere fra 70’erne, 80’erne & 90’erne.

 

PFL

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også