Frøkjær-talkshow viste potentiale

Det krævede to visninger af 'Den Nøgne Sandhed' for at demonstrere et seerpotentiale på det niveau, der forventes af topværten Cecilie Frøkjær.
Per Fanefjord Laursen

TV 2's nye talkshow med Cecilie Frøkjær fik en svær start, fordi TV 2 valgte at sætte det nye show op mod 'X faktor', men Cecilie Frøkjær comeback indhentede en overraskende stor del af det tabte dagen efter.

573.000 seere var ikke en overvældende debut for 'Den nøgne Sandhed' - TV 2's nyeste fredagstilbud, hvor topværten Cecilie Frøkjær forsøgte sig med flere nye greb i talkshow-genren og havde linet en dynamisk gæsteliste op.

Men flere seere var der altså ikke til rådighed, når DR1 sendte 'X Faktor', der tiltrak 1,5 mio. seere.

TV 2 genudsendte showet lørdag, hvor det fik 495.000 seere, så det nye talk-tilbud har potentiale, hvis det ikke er ude i for meget modstand.

"Man kan undres over, hvorfor TV 2 overhovedet har valgt at kontraprogramlægge fredag aften, når et andet program meget vel ville kunne generere samme seere i den ældre målgruppe. Dog giver den valgte programplanlægning lørdagsudsendelsen en højere kommerciel værdi, når de ældre naturligt er sorteret fra og dette kan selvfølgelig være en begrundelse, " siger Simone Krogh, der er Broadcast Researcher hos Mediaedge:cia.

Hun henviser til, at lørdagens andengangsudsendelse ikke var langt fra fredagens seertal, og det sikrede, at flere yngre seere fik set det nye Cecilie Frøkjær show. De have ellers fravalgt hende om fredagen for at se X faktor.

Den nøgne Sandhed havde således lørdag aften et index på 109 i 21-50 årige i forhold til 12+, mens det lå helt nede i 57 til fredagens udsendelse.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også