Annoncevækst på 13 mio. i november

Faldet i annonceomsætningen på mediebureauerne ser ud til at være slut, viser det seneste Mediaindex fra DRRB.

Med en omsætningsfremgang på 13 millioner kroner – svarende to procent - i november 2009 i forhold til november 2008 er der håb om, at faldet i annonceomsætningen har nået bunden.

Det viser DRRB's Mediaindex fra november, skriver markedsforing.dk.

Fjerde kvartal 2008 var for alvor perioden, der indvarslede annoncenedturen i 2009 i forbindelse med finanskrisen - men i år kan markedet altså notere en mikroskopisk vækst, men dog vækst, i hvert fald i november.

Samlet set er tilbagegangen fra januar til november 2009 på 810 millioner kroner eller 17 procent i omsætning, og kun internet og biograf-reklamerne har kunnet se sig fri af omsætningsfald i 2009.

Hårdest ramt er fagbladene, der har tabt 41 procent af annonceomsætningen i 2009 - magasiner og ugeblade har tabt 35 procent, radio 30 procent, mens tv-markedet har haft en tilbagegang på 19 procent i de første 11 måneder.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også