A-Pressen køber sig ind i Par No. 1

A-Pressen overtager 30 % af aktierne i kommunikationshuset Par No. 1, der samtidig køber reklamebureauet Uberkant af A-Pressen.

Kommunikationshuset Par No. 1 udvider i København og får A-Pressen som medejer. Par No. 1 køber det københavnske reklamebureau Uberkant af A-Pressen, der samtidig overtager 30 % af aktierne i Par No. 1.

”Det er et håndfast udtryk for, at vi fortsat tænker vækst. Den seneste tids uro i verdensøkonomien har naturligvis også præget os, men det ændrer ikke på, at Par No. 1 er særdeles vækstorienteret. Vi har gennem de seneste fem-syv år sikret os en solid position i Jylland og med købet af Uberkant får vi yderligere kræfter i hovedstaden. Samtidig betyder købet, at vi får tilført kompetencer, der cementerer Par No. 1’s position som et hus, der kan bistå kunderne med alle dele af deres kommunikation”, siger adm. direktør Jørgen Hansen, Par No. 1, i en pressemeddelelse.

Herefter består Par No. 1-gruppen af afdelinger i Viborg, Aalborg, Århus og Riga, Uberkant i København samt Reklamebureauet OS også i hovedstaden og som gruppen erhvervede aktiemajoriteten i for godt et år siden.

”Vi glæder os rigtig meget over at være blevet en del af Par No. 1-gruppen. Der har de seneste uger været mange gode drøftelser om den fælles fremtid og jeg er ikke i tvivl om, at der er rige muligheder for at udvikle samarbejdsrelationer og på forskellig vis drage fordel af de kompetencer, som vi hver især har med til den styrkede gruppe ”, siger René Bloch Frederiksen, der tiltrådte som direktør for Uberkant i foråret 2009, i meddelelsen.

Hos A-Pressen ser adm. direktør Bjarne Salomonsen, der nu indtræder i bestyrelsen for Par No. 1, transaktionen som et naturligt skridt i A-Pressens strategi om at investere bredt indenfor medieområdet.

- LR


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også