TV3-kanaler skal sikre salg til Canal Digital

Canal Digital får en håndsrækning af de gamle rivaler hos Viasat, som styrker Canal Digital på antenneforeningsmarkedet.
Per Fanefjord Laursen

Canal Digital udvider fra i dag foretningsområdet ved at gå i clinch med YouSee og Stofa om det store marked for antenneforeninger.

I dag føder Canal Digital ca. 650.000 husstande med tv, men det kundepotentiale skal udvides med hjælp fra konkurrenten hos Viasat.

En ny aftale mellem brancheforeningen FDA (Forenede Danske Antenneanlæg) og Viasat betyder, at antenneforeninger, der får deres tv-signaler fra Canal Digital Kabel-tv, nu også kan modtage alle Viasats tv-kanaler i 'Family Mix'-pakken med tv, HD, bredbånd m.m., som 40.000 husstande abonnerer på indtil videre.

Den aftale er lidt af et gennembrud på området, for Canal Digital har reelt manglet TV3-kanalerne, når de forsøgte at sælge pakker til antenneforeninger.

"For Canal Digital betyder aftalen, at vi står betydeligt stærkere i konkurrencen. Vi har nu fået et langt mere fuldendt produkt at tilbyde de danske antenneforeninger," siger salgsdirektør Kenneth Christensen, Canal Digital Kabel-tv.

Konkurrenten Viasat er ikke på samme måde inde som operatør på antenneforeningsmarkedet, fordi Viasat selv er kanaludbyder og dermed ikke har interesse i en konflikt med YouSee, der er TV3-kanalernes klart vigtigste distributør.

Canal Digitals hovedforretning er fortsat at sælge abonnementer til parabol-kunder, og den del af Canal Digitals salg vil TV3-kanalerne i sagens natur ikke være del af.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også