Deadline styrker researchen

Når de to relancerede Deadline-udgaver går i luften i det nye år, bliver det med flere ressourcer til research og plads til værternes personlighed, fortæller Mette Hybel, ny chef for Deadline.
Tine Brødegaard Hansen

Deadlines relancering handler ud over det rent visuelle i form at nyt studie også om at give værterne endnu mere faglig pondus.

"Deadline skal være mere faktaorienteret, og værterne skal være endnu bedre klædt på fagligt, end de er i dag. Så vi skal bruge flere ressourcer på research før vores interview. Men Deadlines værter er de bedste værter, og de skal stadig have mulighed for at udfolde deres personlighed mere, end man ser det i andre nyhedsprogrammer," siger Mette Hybel, ny chef for Deadline.

Hun blev udnævnt i går i forbindelse med DR's omfattende strukturændringer og tiltræder 1. februar, når den nuværende chef Olav Skaaning Andersen bliver chefredaktør på B.T.

Allerede i oktober stod det klart, at Deadline kl. 17 og kl. 22.30 skal relanceres, "for vi vil ikke risikere, at de visner hen," som DR2-chef, Arne Notkin, dengang sagde til MediaWatch.

Mette Hybel erkender også, at Deadline har brug for at genopfinde sig selv.

"Relanceringen skal ses i lyset af konkurrencesituationen. Engang var Deadline det eneste program, der kunne gå i dybden, men tiden gør ikke længere Deadline unik."



 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også