Radio100FM går efter regionale annoncekroner

Radio100 FM åbner en selvstændig afdeling i Jylland, der skal kompensere for et nedbrudt reklamemarked ved at tiltrække reklameindtægter fra den østjyske region.
Per Fanefjord Laursen

Det nye Radio 100FM, der sender videre trods tab af den vigtige frekvens 100,0, har indgået et samarbejde med et nyetableret og selvstændigt selskab, Radio 100FM Østjylland.

Radio 100FM åbner et regionalt reklamevindue én gang timen i Radio100s nationale programflade. Den reklameblok, der høres kun i Østjylland, skal det nye selskab sælge.

Direktør Jim Receveur ser et potentiale i de regionale annoncekroner, der findes Århus-området, tæt på trekantsområdet. De er blevet særdeles interessante midt i en finanskrise, hvor det nationale radiomarked er faldet med 32 procent i 2009.

Samme model ville ikke være tilladt for det landsdækkende NovaFM.

Den jyske salgsafdeling er et selvstændig selskab under ledelse af den tidligere professionelle fodboldspiller Bjørn Kristensen. Radio 100FM og det jyske salgselskab vil dele de regionale indtægter mellem sig.

Radio 100FM sender ifølge egen oplysninger på 15 FM-frekvenser i hele Jylland. Den regionale reklameblok vil indgå fladen på syv af frekvenserne, inklusive en helt ny sender midt i Århus by.

"Allerede før vores rekonstruktion har vi haft stor efterspørgsel på en lokal reklameflade i Østjylland. Efter København og Sjælland ser vi Østjylland som et naturligt fokusområde. Denne aftale er en naturlig udvikling heraf, og vi ser frem til samarbejdet med Bjørn Kristensen og hans folk i Århus," siger Jim Receveur.

Aftalen er først skridt i flere intensioner om at styrke det nye mindre Radio100FM ved at indgå alliancer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også