iPhone-brugere mere betalingsvillige

Har man en iPhone, er man mere villig til at betale for digitalt indhold end andre brugere, viser ny undersøgelse.
MediaWatch

iPhone-ejere er vant til at betale for applikationer til telefonen, derfor er de mere positive over for at betale for indhold på f.eks. nettet end personer uden en iPhone. Det viser en ny undersøgelse fra Olswang, der er et advokatfirma med speciale i medier, skriver guardian.co.uk.

Filmindhold scorede højest på listen over, hvad forbrugerne ville betale for at modtage på nettet eller mobilen. Men også en syv-dages opsummering af tv-indhold (seven-day catchup) faldt i god jord hos mange. 41 pct. af iPhone-brugerne var villige til at betale for det mod 30 pct. af de øvrige respondenter.

38 pct. af iPhonebrugerne ville betale for at få et magasin online, på mobilen eller via en e-reader mod 29 pct. af ikke-iPhone-brugerne.

Mest modstand mødte betaling for nyheder digitalt. Kun 19 pct. var villige til at betale for det, mens tallet for iPhone-brugerne var 30 pct.

Dog tager Wall Street Journal og Financial Times betaling for deres indhold via mobilapplikationer.

I undersøgelsen blev 1000 voksne og 500 13-17-årige blev spurgt om deres digitale vaner.

Læs hele rapporten her.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også