Oktober gav annonceboost på 20 mio. kr.

Boxer, TDC og Viasat kastede et tocifret millionbeløb ind i kampen om tv-kunderne i oktober. Kampladserne var dagblade, tv-stationer og husstandsomdelte reklamer.
Ole Enggaard

Digital tv-udbyderen Boxer havde mest at vinde før det ultimative sluk af de analoge signaler til tv-antennerne ved udgangen af oktober. Boxers mediainvestering blev i følge TNS Gallups registrering, tredoblet i forhold til september. Viasat og TDC var lige i hælene. Samlet har dette enkeltstående boost kastet 20 til 25 millioner annoncekroner ud i et vigende mediamarked i oktober.

SAS tilbage efter pause
Flyrejse-krigen om de færre kunder rasede videre i oktober. SAS er igen tilbage på top 10 listen efter en annoncepause i september med den overvejende andel af mediekronerne på analoge medier. Norwegian Air ligger højere end SAS og holder andenpladsen fra september med langt den overvejende medieinvestering placeret online.

FMCG tilbage på top 10
Det er efterhånden et sjældent syn, at se FMCG-annoncører på top 10 listen, men i oktober er både L’Oreal og Unilever med. De store medieinvesteringer på vaskepulver, hårshampoo og dagligvarer ligger efterhånden nogle år tilbage. Et billigt mediemarked og taktiske muligheder kan motivere flere FMCG-annoncører i de kommende måneder.

Danske Spil fortsætter på toppen af landets største annoncører, men et nærmere kig på listen over de 20 største bannerannoncører afslører, at Danske Spil ligger langt under de udenlandske konkurrenter på internettet i oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også