Mindshare får EDC i hus

Mæglerkæden lægger fremover sine medieindkøb i hænderne på Mindshare.

Det bliver fremover Mindshare, der skal styre mæglerkæden EDC's medieinvesteringer. Tidligere lå opgaven hos PHD, et bureau i Omnicom-gruppen.

"Mindshare har gennem længere tid demonstreret en solid indsigt i vores marked samt en evne til yderligere at forbedre afkastet af vores medieinvesteringer, og derfor var det naturligt at vælge dem som vores nye mediebureau," siger direktør Steen Trærup fra EDC i en pressemeddelelse.

Han suppleres af administrerende direktør Martin Ove Rasmussen, Mindshare, i meddelelsen:

"EDC er uafhængig af ejer-interesser fra de finansielle institutioner på markedet, og det kræver konstant faglig innovation at være foran i det selskab. Samtidig er det vigtigt, også at vinde konkurrencen om at være bedst til at få det maksimale ud af sine marketinginvesteringer. Både indsigt og optimering er kerneområder hos Mindshare, så vi ser meget frem til samarbejdet."

Ifølge TNS Gallup Adfacts havde EDC et samlet bruttospend i 2008 på tværs af forretningsområder og mediegrupper på 40,26 mio kr.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også