Nikon starter kampagne via Twitter

Kameraproducenten har allieret sig med en af nettets kendisser, Ashton Kutcher.
Sten Løck

100.000 dollar er der at vinde i Nikons nye konkurrence, 'A day through your lens', hvor brugere opfordres til at uploade videoklip, optaget med den japanske producents seneste vidunder, Nikon D5000, på maksimum 140 sekunder.

Tallet er ikke tilfældigt, da microblogging-tjenesten Twitter også har et maksium på 140, nemlig anslag. Og Twitter er platformen, Nikon valgte til at lancere kampagnen/konkurrencen ved hjælp af en af den største stjerne i tweet-universet, Ashton Kutcher.

I den brede offentlighed er 31-årige Kutcher mest kendt for sin medvirken i "That 70's Show" og sit ægteskab med den 16 år ældre Demi Moore. Men Kutcher er en populær figur i cyberspace og indtager bl.a. førstepladsen på Twitter med knap 4 millioner "followers."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også