Boxer vandt omtalen

Boxer sikrede sig mest omtale op til det analoge sluk, men også Viasat, Canal Digital og YouSee fik væsentligt mere medieopmærksomhed.

Det lykkedes Boxer TV til fulde at få mediernes opmærksomhed op til det analoge sluk 1. november. Det viser en søgning i Informedia, som MediaWatch har foretaget.

Ud af de fire kommercielle tv-udbydere, der første og fremmest kæmpede om kunder i forbindelse med overgangen, så sikrede Boxer sig omtale i flest artikler i de seneste tre måneder op til weekendens overgang - i alt 1383 artikler.

Næstbedst klarede Viasat sig med omtale i 1196 artikler i perioden, mens Canal Digital fyldte mindst i mediebilledet af de fire og blev nævnt i 677 artikler ifølge Infomedia.

For alle aktørers vedkommende er der dog tale om en solid vækst i omtalen i forbindelse med overgangen til digital-tv. I forhold til den samme tre måneders periode i 2008 har alle solet sig i medieopmærksomhed i efteråret 2009 - og det har ikke mindst Canal Digital nydt godt af. Saatelitudbyderen fik næsten syv gange så meget omtale i efteråret 09 i forhold til sidste efterår.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også