Boxer vandt omtalen
Det lykkedes Boxer TV til fulde at få mediernes opmærksomhed op til det analoge sluk 1. november. Det viser en søgning i Informedia, som MediaWatch har foretaget.
Ud af de fire kommercielle tv-udbydere, der første og fremmest kæmpede om kunder i forbindelse med overgangen, så sikrede Boxer sig omtale i flest artikler i de seneste tre måneder op til weekendens overgang - i alt 1383 artikler.
Næstbedst klarede Viasat sig med omtale i 1196 artikler i perioden, mens Canal Digital fyldte mindst i mediebilledet af de fire og blev nævnt i 677 artikler ifølge Infomedia.
For alle aktørers vedkommende er der dog tale om en solid vækst i omtalen i forbindelse med overgangen til digital-tv. I forhold til den samme tre måneders periode i 2008 har alle solet sig i medieopmærksomhed i efteråret 2009 - og det har ikke mindst Canal Digital nydt godt af. Saatelitudbyderen fik næsten syv gange så meget omtale i efteråret 09 i forhold til sidste efterår.
- LR