Kristeligt har vækket 'mindet.dk'

Kristeligt Dagblads investering i den virtuelle kirkegård, mindet.dk, har gjort sitet til et populært mindested.

Virtuelle lys og mindeord for afdøde er blevet populært blandt danskerne.

I 2008 overtog Kristeligt Dagblad sitet 'mindet.dk' og investerede "betydeligt" i den virtuelle kirkegård, og i dag er antallet af sidevisninger oppe på 800.000 om måneden og stigende, skriver Kristeligt Dagblad i en pressemeddelelse.

"Jeg tror på, at vores værdier om at vise respekt for både for livet og døden, om medmenneskelighed og værdighed kan sprede sig gennem mindet.dk," siger Erik Bjerager, ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør på Kristeligt Dagblad.

Brugerbetaling lille del
Det er gratis at tænde et lys for en afdød på mindet.dk - vil man oprette et minde koster det fra 39 kr. til 999 kr. afhængig af varigheden. Brugerbetalingen gør dog ikke mindet.dk til en overskudsforretning for Kristeligt Dagblad.

"Brugerbetalingen udgør meget lidt. Men det er heller ikke det kommercielle fokus, der optager os mest i forhold til mindet.dk, men derimod, at det er et sted, der ligger i lige forlængelse af, hvad Kristeligt Dagblad i øvrigt står for som medie," siger salgs- og marketingdirektør Hans-Christian Kock, Kristeligt Dagblad.

Mindet.dk blev stiftet på privat initiativ i 2001 og var lukningstruet på grund af store økonomiske vanskeligheder, inden Kristeligt Dagblad overtog i 2008.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også