Google er stærkeste brand

Google overhaler TV 2 og DR som landet stærkste, mest værdsatte mediebrand, viser analyse.
Per Fanefjord Laursen

Google er landets stærkeste mediebrand, viser ny analyse fra YouGovZapera, der har målt 25 mediebrands blandt 4500 danskere.

Brandværdien er udregnet som en kombination af forbrugernes opfattelse af seks parametre; kvalitet, indtryk, value for money, lysten til at anbefale, omdømme og kundetilfredshed.

Medierne scorer generelt højere end andre brands, fordi de er mere sexede og folk kender dem, påpeger Niels Christiansen, der som analysechef hos InfoMedia har studeret tallene for business.dk.

Der er da også DR og TV 2, der placerer sig lige efter Google.

Google er et gratis medie med stor goodwill, hvilket forklarer placeringen.

Til gengæld er Facebook faldet til en 11. plads.

Niels Christiansen hæfter sig også ved, at Politikens omdømme synes ramt af medieomtalen efter avisens offentliggørelse af den såkaldte "Jægerbog". 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også