Ny fase kræver friske øjne hos Canal Digital

Det er ikke så ulogisk, som det lyder, når Jens Arnesen forlader Canal digital efter ni år som direktør.
Per Fanefjord Laursen

Umiddelbart synes det direkte uklogt, når Canal Digital Danmark udskifter direktøren midt i et uhyre vigtigt digitalt skifte for tv-branchen.

Man står ved indgangen til en ny skærpet konkurrencesituation, hvor Boxer TV maser sig ind på kunderne, og de stærke YouSee og Viasat hamrer løs på kunderne med sine markedsføringskroner.

For Jens Arnesen giver det dog god mening.

"Vi har jo forberedt den nye markedssituation i to år, så der er ikke så ulogisk, at vi skilles ved skæringsdagen den 1. november, når en ny fase indledes," siger han.

Det danske Canal Digital mistede noget af sit resortområde, da driften af kabel tv området for et ½ år siden blev lagt ind under den norske organisation for at udnytte synergi og vidensdeling, oplyser han.

Jens Arnesen kan også udmærket se situationen fra Canal Digitals synspunkt. Han har trods alt tilbragt i alt 11 år i virksomheden, herunder ni år som direktør. Det er lang tid i mediebranchen.

"Det er vel egentlig meget naturligt, at Canal Digital ser en fordel i, at en ny person kommer til på posten og ser verden med friske øjne, når tv-markedet træder ind en ny fase," siger han, og understreger at man skilles som gode venner.

Jens Arnesen indleder nu en karriere som selvstændig konsulent, hvor han blandt andet har opgaver med fra Canal Digital.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også