Mobile medier vokser 33 procent i 2009

Sektoren overgår forventningerne, bl.a. på grund af væksten i mobile apps.
Sten Løck

En undersøgelse foretaget af KPMG, for brancheforeningen Mobile Entertainment Forum, fortæller, at det 32 milliarder store marked for mobilt indhold er på vej til at blive endnu større, med 33 procent. Hvilket er 6 procent mere, end hvad man forventede i starten af 2009.

Indholdet favner bredt, fra spil over musik til infotainment, fortæller rapporten. Væksten er størst i de såkaldte "emerging markets" som Sydamerika og Indien.

Apples App Store og lignende løsninger fra f.eks. Googles Android har også sat deres præg på udviklingen ved nu at tegne sig 14 procent af markedet. KPMG forventer, andelen bliver væsentlig større i 2010.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også