Annoncekamp om digital-tv kunder

Det analoge sluk nærmer sig, og det har fået Viasat og Canal Digital til at skrue op for markedsføringen i september, viser tal fra Gallup.
Ole Enggaard

Med blot få uger til det analoge sluk og dermed et potentiale af nye tv-kunder, er der dømt øget konkurrence mellem udbyderne. I september skruede to tv-operatører, Canal Digital og Viasat op for markedsføringen og placerede sig dermed som hhv. den niende og tiende største annoncør i september.

I forhold til august sidste år er der tale om en femdobling af markedsføringskroner for Canal Digitals vedkommende og en fordobling, når det gælder Viasat.

Norwegian Air udnytter den jetstrøm af nye kunder på det stigende antal destinationer, flyselskabet har sat i luften. De har overskud på driften og investerer kraftigt i markedsføringen i en måned, hvor SAS er næsten usynlig i betalt media - efter flere måneder som topannoncør.

TNS Gallups opgørelse over annoncørernes samlede investering i media har fået tilført ny dynamik til top 10 listen over annoncørernes samlede bruttoinvestering i media. Annoncørernes bannerannoncering er nu inklusiv i opgørelsen. Det bringer Apollo Rejser og Hotels.com, der investerer mere end 80 pct. af deres registrerede medieinvestering online, ind på top 10-listen af al betalt media.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også