Online fortsætter fremgangen

Annoncekronerne fortsætter flugten over reklamehegnet til online.
Sten Løck

En ny undersøgelse fra analysefirmaet GroupM lover fortsat vækst for onlineannoncer.

I 2008 lå den globale vækstrate på 19 procent - i år vil det være forholdsvis beskedne 9 procent og i 2010 forudser GroupM en vækst på 11 procent.

I dollar tegnede det globale forbrug sig for 58,2 milliarder dollar i 2009, hvilket svarer til 13,2 procent af samtlige annoncekroner. I 2010 vil andelen være 14,6.

På det amerikanske marked vil online repræsentere en andel på 17 procent i 2010 sammenlignet med henholdsvis 15,4 procent og 13,9 procent i de foregående år.

Ifølge undersøgelsen er det især video, søgning og det mobile internet, som tegner sig for væksten. Læs en analyse af undersøgelsen her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også