DRRB: Ja til samarbejde, nej til fusion

Brancheforeningen vil samarbejde med ny-fusionerede Markedsføring og Dansk Annoncørforening - men ikke indgå et nyt ægteskab.

Konsolideringen er i gang blandt brancheforeningerne inden for markedsføring - senest meddelte Huset Markedsføring og Dansk Annoncørforening i dag, at de har tænkt sig at slå sig sammen i det nye år.

Samtidig inviterer parterne andre aktører ind under den nye paraply, men hos reklamebureauernes brancheforening, DRRB, der kunne være et oplagt bud på et nyt medlem under hatten, afviser man tanken.

"Vi har ingen planer om, at DRRB skal gå i den retning - fordi vi selv for nylig har fusioneret med Dansk Erhverv. Men det lyder som en rigtig interessant fusion, og vi er åbne over for et tættere samarbejde med Markedsføring og Dansk Annoncørforening, fordi vi har en del fælles berøringsflader," siger direktør Bjørn Karsholt fra DRRB.

Han tror ikke den sidste fusion i branchen er set - tiden er til større samarbejder.

"De fleste har nok en fornemmelse af, at hvis man skal have gennemslagskraft fremover, så skal man have større muskler. En krise som den, vi har nu, gør også, at man begynder at tale sammen på en anden måde, end man plejer," siger Bjørn Karsholt.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også