UK: Online overhaler tv

I Storbritannien overstiger reklameinvesteringer i online nu de beløb, britiske annoncører bruger på tv-reklamer,
MediaWatch

Det viser en opgørelse fra Interactive Advertising Bureau (IAB).

Annoncørerne har placeret 1,75 milliarder pund (14,3 milliarder kroner) i internettet i første halvår af 2009.

Til sammenligning blev der brugt 19,4 millioner pund (158 millioner kroner) på onlinereklame i 1998, som var det første år, IAB begyndte at føre statistik over reklameforbruget.

23,5 procent af de britiske reklamebudgetter bliver nu brugt på internetbaseret reklame, mens 21,9 procent bruges til tv-reklamer, skriver The Guardian ifølge Ritzau.

For et halvt år siden kunne det danske mediemarked notere, at online, inklusive hele Search-området, overhalede tv.

Storbritannien er dog det første større marked, hvor internettet trækker flere annoncører til end tv.

PFL



 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også