'Lærkevej' er et seerhit

Efterårets anden nye dramalancering på TV 2, 'Lærkevej', ramte helt rigtigt og blev i går set af 1.083.000 seere.
Per Fanefjord Laursen

Med mere end de magiske én million seere ser TV 2's nye dramaserie ud til at være mere end bestået hos seere.

Hos mediebureauet Mediaedge:cia er særdeles positive over pilotafsnittet.

"Det er meget flot. Tallet er godt nok lidt lavere, end niveauet for TV 2's 'Anna Pihl', men konkurrencesituationen er også en anden. Den har høj kvalitet, er humoristisk, og den læner sig rigtig meget op af 'Desperate Housewives'. Jeg tror, den vil holde niveauet," siger en positivt overrasket Broadcast Director Flemming Jensen, Mediaedge:cia, der dog ikke tror, serien vil stige set i lyset af konkurrencen i samme tidsrum fra bl.a. DR1's 'Sporløs' og 'Kender du typen'.

Ifølge tv-målingerne er 'Lærkevej' især blevet set af kvinder - ikke mindst blandt seerne over de 30 år.

TV 2's programchef Keld Reinicke havde ellers overfor MediaWatch nedtonet seerforventningerne til pilotafsnittet ved at understrege, at seriens univers ikke er så lige til og kræver tilvænning, men det tyder seertallene altså ikke på.

'Lærkevej' bliver af flere anmelderne kaldt for en dansk version af 'Desperate Housewives'. Den amerikanske TV 2-serie, der er noget billigere i anskaffelse end de 47 mio., som Lærkevej koster, har til sammenligning i år haft et snit på 568.000 seere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også