Tænk: Boxer giver tv-marked kæberasler

Boxer TV's indtog på det danske marked bliver en kold tyrker for de øvrige tv-operatører, mener forbrugermagasinet Tænk.

Boxer TV kommer til at ændre det danske tv-marked markant til fordel for forbrugerne. Det skriver forbrugermagasinet Tænk i sit seneste nummer.

"Hidtil har det været så godt som umuligt at skifte tv-leverandør, hvis du er utilfreds med prisen eller udvalget i tv-pakken. Men klassens nye dreng, Boxer, ændrer vilkårene på markedet," hedder det i magasinet.

Det skyldes ikke mindst, at Boxer TV har en dækning på 98,5 procent af de danske husstande og dermed bliver et reelt alternativ til de fire øvrige tv-operatører, YouSee, Telia Stofa, Canal Digital og Viasat, for langt de fleste danskere. Udsigten til øget konkurrence var også baggrunden for valget af Boxer, siger kontorchef i Konkurrencestyrelsen, Hans Kierkegaard, til Tænk.

"Da vi skulle udvælge en vinder af udbuddet med gatekeeper-rollen til det nye tv-signal, lagde vi stor vægt på, at det var en, der kunne komme ud til alle husstande, og på den måde gå i konkurrence med alle de nuværende spillere på markedet og binde markedet sammen. Det kunne Boxer med deres antenneløsning," siger Hans Kierkegaard.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også