'Deadline' er blevet for ordinær

Deadline på DR2 skal have justeret formatet, fordi mange andre medier har overtaget programmets kendetegn.
Per Fanefjord Laursen

DR2's chef Arne Notkin siger til journalisten.dk, at Deadline snart får ny journalistisk linje og form.

Baggrunden er, at da DR2's Deadline kom til verden i 1996, var det ikke almindeligt, at et dansk nyhedsprogram brugte 7-8 minutter på live-interviews. Nu er det mere udbredt i mediebilledet.

Der er nu lange interviews i TV 2 Nyhederne, TV-Avisen, hele dagen på TV 2 News, og hele 'P1 Morgen' er et langt aktualitetsmagasin. Derfor er det på tide at gøre Deadline nyt og anderledes, siger han.

Der kommer ikke en dramatisk forandring af formatet, men en glidende justering, som han ikke vil uddybe nærmere.

Arne Notkin nævner dog DR2 Udland som eksempel på, hvordan man kan præstere stoffet helt anderledes end andre medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår