TV 2 ånder EB i nakken på mobilen

Danskerne brugte i høj grad mobilen til at læse nyheder på i sommerferiemåneden juli - JP/Politiken, TV 2 og DR oplevede den største vækst.

Med bare 5000 færre besøg i juli end Ekstra Bladets modbilsite, mobil.eb.dk, krabber TV 2 sig stille og roligt ind på Ekstra Bladets førerposition blandt medierne, når det gælder trafikken fra mobiltelefonen. Det viser tal fra FDIM.

I juli slog både Ekstra Bladet og TV 2 alle mobil-trafikrekorder og rundede de 400.000 besøg for første gang. Ekstra Bladet landede på 405.873 besøg - TV 2's mobilsite på 400.960 besøg.

Juli blev i det hele taget en trafikfest for mediernes mobilsites, hvor DR fik en vækst på knap 28 procent og strøg forbi sportssitet bold.dk med 175.747 besøg. Dermed indtog DR tredjepladsen blandt mediehusene - dog stadig med lang afstand op til Ekstra Bladet og TV 2's besøgstal.

Jyllands-Posten oplevede den største vækst på 34 procent med 128.518 besøg, og JP/Politikens Hius høstede i det hele taget mest på sommerens glade mobilsurfere, mens Berlingske Media synes at være faldet i søvn på mobilfronten. Med 44.618 besøg fik Berlingske Tidende en vækst på bare tre procent, mens B.T. landede på 33.487 besøg og gik hele 31 procent tilbage.

Se hele Mobillisten fra FDIM her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også