Lettere at indberette mediedata

Et samarbejde mellem Danske Specialmedier og DRRB skal gøre det lettere for medierne at indberette og vedligeholde deres data.
Zandra Damsgaard

Danske Specialmedier og Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) har fundet fælles fodslag omkring mediernes indberetning af data om eksempelvis kontaktpersoner, priser, formater og udgivelsestidspunkter.

Det skal gøre det lettere at være medievirksomhed, idet man slipper for som hidtil at skulle indberette og opdatere sine oplysninger i både mediehåndbogen Danske Specialmedier og DRRB’s opslagsværk Media Scandinavia.

Ifølge Danske Specialmedier indebærer samarbejdet også en forbedring af de to produkters kvalitet.

”Samarbejdet imødekommer et stort ønske fra mange medlemmer af Danske Specialmedier om en forenkling omkring indberetning af mediedata – samtidig med at det forbedrer kvaliteten af indberetningerne og dermed af opslagsværkerne,” udtaler markedschef Henrik Thøgersen i en pressemeddelelse.

Mediehåndbogen Danske Specialmedier omfatter mediedata fra alle specialmedier i Danmark, mens Media Scandinavia rummer oplysninger om samtlige medier og mediegrupper i de skandinaviske lande samt udvalgte data for Finland.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også