Søren Hansen og Nørbygaard trak vækst til erhvervssites

Især epn.dk høstede trafik på sidste uges to erhvervshistorier med kendisser i centrum.

Ikke mindre end 30 procent. Så meget steg trafikken på Jyllands-Postens erhversite epn.dk i sidste uge. Det fremgår af et nyt nyhedsbrev “Digital view: Life on the Danish internet”, der netop er lanceret af den tidligere direktør for FDIM, Jon Lund.

Hos borsen.dk og business.dk steg trafikken hhv. 13 og 16 procent og ifølge nyhedsbrevet var det hverken SAS eller Lindøvæftets kritiske situation, der drev væksten, men derimod historierne om Finn Nørbygaards personlige konkurs og sagen om golfspilleren Søren Hansens skattesvig.

“Epn.dk casen er spændende, fordi den viser hvor modne danskerne er blevet som net-befolkning. Vi er simpelthen så vant til hele tiden at have et kæmpe, altid opdateret opslagværk - internettet - lige ved fingrene, at vi med største selvfølge lynhurtigt finder de historier vi synes er spændende - meget, meget kort tid efter de er blevet breaket,” skriver Jon Lund i en pressemeddelelse.

Nyhedsbrevet udkommer hver uge med analyse og tendenser for udviklingen blandt de danske websites. Jon Lund forlod tidligere på sommeren posten som direktør for Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM) for at starte sin egen analyse- og rådgivningsvirksomhed, efter at have ledet foreningen i fem år. Jon Lund blev efterfulgt af folketingsmedlem, Morten Helveg Petersen.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også