Jamie Oliver i sjov kampagne

Den engelske kendis-kok Jamie Oliver er vendt hjem fra USA med et ganske morsomt, tværmedialt reklamefremstød i ryggen.
MediaWatch

Britiske Channel 4 har sammen med forlaget Penguin udfordret det fælles hjertebarn Jamie Oliver i en tv-reklame for den populære 34-årige koks seneste skud på stammen, programrækken ’Jamie’s American Road Trip’ og kogebogen 'Jamie’s America’.

I den et minut lange reklamefilm, der udgør kampagnens centrum, afbildes Jamie Oliver i skikkelse af hvert enkelt medlem af 70’er-fænomenet The Village People, nærmere betegnet seks forskellige skikkelser i seks forskellige lidet flatterende kostumer.

Under parolen ”The big country has made a big impression” – det store land har gjort et stort indtryk – gengiver tv-reklamen både humoristisk og kærligt en række fordomme om USA.

’Jamie’s American Road Trip’ har ifølge The Guardian premiere på Channel 4 og dennes digitale søsterkanaler den 1. september, og det er to dage før udgivelsen af superstjernens nye kogebog 'Jamie's America’.

Reklamefilmen, paradoksalt nok inklusive andre reklamer, kan ses på Channel 4's hjemmeside.

- ZD

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også