Carlsberg opmærksom på Canal 9’s penetration

Når FC Københavns fodboldkampe bliver vist på Canal 9, betyder det mindre eksponering for klubbens trøjesponsor, Carlsberg.
MediaWatch

Det er ikke kun fodboldfans, som interesserer sig for, hvilken tv-station der sender FC Københavns kampe. Også trøjesponsoren, Carlsberg, følger med i klubbens tv-eksponering.

Canal 9 viser sin fjerde kamp med FC København, når klubben onsdag møder de norske mestre fra Stabæk i kvalifikationen til Champions League. Kanalen når ud til 15 procent af de danske hustande, og FC Københavns mange kampe på Canal 9 betyder, at Carlsberg-logoet på klubbens spillertrøjer er blevet eksponeret langt mindre end sædvanligt.

”Vi vil naturligvis helst have, at FCK ses af så mange som muligt, men det er meget tidligt at skulle vurdere om seertallene får betydning for vores markedsføring. Vi har trods alt fået meget ud af, at FCK blev mestre og vandt Ekstra Bladet Cup,” siger sponsorchef i Carlsberg Danmark, Peter Giacomello til ekstrabladet.dk.

Afventer Canal 9's penetration
Da Bonnier, der ejer Canal 9, overtog fodboldrettighederne fra Telenor, forpligtede de sig også til at bringe kampene på kanaler med en penetration på minimum 60 procent. Selvom kravet ikke gælder for 2009, forsøger Canal 9 at øge penetrationen gennem aftaler med distributører. Hos Carlsberg er man derfor tålmodige:

”Såfremt det ikke lykkes for Canal 9 at nå ud til de seere, som de er forpligtede til, så forstår jeg, at kampene vil blive flyttet til f.eks. DR, så vi afventer og ser, hvad der sker,” siger Peter Giacomello.

 

TGF

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også