Business Week til salg for én dollar

Forlaget McGraw-Hill kan få blot én dollar fra salget af det 80 år gamle magasin, hvor annonceindtægterne er i frit fald.

Det er ejeren, forlaget McGraw-Hill, der har bedt investeringsbanken Evercore sælge det ugentlige erhvervsmagasin, fordi det ikke længere anses som en del af forlagets kerneforretning, skriver Financial Times. Blandt de mulige købere nævnes bl.a. Bonnier, der også ejer danske Børsen.

McGraw-Hill har mistet en tredjedel af annonceomsætningen på Business Week. Magasinet omsatte i første halvår af 2009 for 7.8 mio. dollars og har et ugentligt oplag på 936.000 eksemplarer.

I april måtte McGraw-Hill rapporterer et fald i driftsresultatet på 76,4 procent fra deres informations- og media division. Media inkluderer Business Week, JD Power & Associates og Platts.

Reed Phillips, managing partner i media investeringsselskabet, DeSilva & Phillips, siger til Financial Times, at den mest sandsynlige køber vil være OpenGate Capital, som købte TV Guide. OpenGate købte TV Guide for én dollars.

“Det vil sandsynligvis være en lignende aftale, Business Week kan opnå,” siger Reed Phillips.

- OE

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også