Webrapport: Her er de rige - ikke

MSN, Jubii og tv2.dk er blandt de brede sites, der har sværest ved at tiltrække de højtlønnede viser MediaWatch kvartalsrapport.
MediaWatch

Kun 3,5 pct. af sidevisningerne hos guloggratis.dk genereres af brugere med en årsindkomst på mere end 500.000 kroner.
Dermed indtager sitet førstepladsen på MediaWatch' Flop 10 over sites, der har svært ved at tiltrække de rige.

I MediaWatch kvartalsrapport om de attraktive målgrupper på nettet er de danske websites, der måles af Gemius/FDIM, inddelt i tre grupper efter størrelse. Udsvingene i forhold til målgrupperne er naturligvis størst på de mest specialiserede sites, men selv i gruppen af sites med flere end 400.000 månedlige brugere er der markante forskelle.

Mens sites som business.dk og epn.dk har dobbelt så mange rige i brugerskaren end internettet som helhed forholder det sig helt anderledes hos sites som msn.dk, tv2.dk og jubii.dk, der alle har en målgruppeaffinitet (se faktabosen) langt under 100.

I gruppen af sites med mellem 100.000 og 400.000 brugere er det ikke overraksende, at arto.com, der henvender sig til børn, ikke har mange rige brugere. Til gengæld kan idenyt.dk, der henvender sig til husejere, ikke være helt tilfreds med en målgruppeaffinitet på 70,5 (hvis affiniteten er 100, har sitet samme andel af de højtlønnede som internettet i sin helhed).

Hos nichesitesene flopper en række kvindesites, der henvender sig til unge. Det gælder cosmopolitan.dk, woman.dk og bazaronline.dk. I det hele taget har mange kvindesites en underrepræsentation af vellønnede. Hjemmet.dk og hendesverden.dk når således også ind på en Flop 10.

Læs mere i MediaWatch kvartalsrapport og deltag i konkurrencen om at finde et godt navn til rapporten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også