Metro ekspanderer i Sydamerika

Metro International indgår aftale med franchisetager i Ecuador og følger dermed strategien om at udvide forretningen i Latinamerika.

Brasilien, Chile, Mexico - og nu Ecuador. Metro International har netop indgået franchiseaftale med den ecuadorianske medievirksomhed Grupo Hoy, der i forvejen udgiver to gratisaviser i Ecuador, om et samarbejde. Det skriver Metro International i en pressemeddelelse.

Aftalen er en led i Metros strategi om at skrue ned for aktiviteterne i Europa og op for engagementet i Asien og Latinamerika - via franchiseaftaler med lokale mediepartnere - og betyder, at Grupo Hoys to eksisterende gratisaviser relanceres under Metros internationale avisbrand d. 15. juli - i morgen. 

I forbindelse med samarbejdsaftalen har de to aviskoncerner etableret et fælles selskab, som Metro International ejer 15 procent af.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også