Webrapport: Her er kvinderne

MSN, TV2.dk og TV3.dk er blandt de webmedier, som har overrepræsentation af kvindelige brugere, viser MediaWatch' første kvartalsrapport om, hvor man finder de attraktive målgrupper.
MediaWatch

Rejseplanen.dk, trendsales.dk og viunge.dk er i hver deres kategori blandt de danske sites, som har bedst fat i kvinderne.

Men også brede mediesites som msn.dk, tv2.dk og tv3.dk har overrepræsentation af kvinder i forhold til, hvor mange kvinder der gennemsnitligt  bruger de 243 sites, der indgår i MediaWatch rapport over attraktive målgruppers brug af internettet. Rapporten dækker 1. kvartal og er baseret på tal fra Gemius Audience/FDIM.

I gruppen af sites med flere end 400.000 månedlige brugere ligger msn på en førsteplads, når det gælder om at servere sider for kvinder. 60,8 pct. af sidevisningerne hos MSN blev i første kvartal 2009 genereret af kvinder.

Rejseplanen.dk er til gengæld topscorer, når det gælder affiniteten med en score på 115,55.

I gruppen af sites, der har mellem 100.000 og 400.000 brugere skiller trendsales.dk sig ud med en massiv overrepræsentation af kvinder hvad enten man ser på affiniteten (147,6) eller sammensætningen af sidevisninger (89,6 pct!).

I gruppen af specialiserede sites med færre end 100.000 brugere er der ikke mange overraskelser på de første pladser, hvor site som babyklub.netdoktor.dk, woman.dk og costume.dk scorer højt. Ingen af dem kan dog slå viunge.dk når det gælder om at fange pigernes intereresse.

Download MediaWatch' første kvartalsrapport gratis og deltag i konkurrencen om at finde et mundret navn til rapporten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også