Webrapport: Her er de rige

Borsen.dk, business.dk, epn.dk og version2.dk er blandt topscorerne, når det gælder om at fange de velhavendes interesse, viser MediaWatch' nye kvartalsrapport om de stærkeste danske internet-sites.
MediaWatch

Hvis du som annoncør vil ramme danskerne med en indkomst over 500.000 årligt, er borsen.dk, epn.dk og business.dk naturlige valg.

Men MediaWatch' nye kvartalsrapport om de stærkeste danske internetsites viser, at både B.T. og ekstrabladet.dk har en overrepræsentation i målgruppen, og at mindre sites som FDIM.dk og version2.dk serverer mange sidevisninger for den rigeste del af den danske befolkning. Rapporten er baseret på Gemius Audience udarbejdet af Gemius for FDIM.

Blandt de stores sites med flere end 400.000 månedlige brugere i første kvartal 2009 ligger epn.dk på en førsteplads, når det gælder om sammensætningen af sidevisninger. 25,1 pct. af sidevisningerne på epn.dk er genereret af brugere med høj årsindkomst. På de følgende pladser kommer euroinvestor.dk (23,4 pct.), berlingske.dk (22.9 pct) og business.dk (21,4 pct.).

Ser man på målgruppeaffiniteten, rykker business.dk (202,6) op på førstepladsen foran epn.dk (197,53), berlingske.dk (176,43) og jp.dk (166,87).

I gruppen af sites med 100.000-400.000 månedlige brugere sidder Børsen på de to første pladser, både når det gælder affinitet og sammensætning af sidevisninger.

Borsen.dk serverer 36,3 pct. af sine sidevisninger for personer med høj indkomst. På de næste pladser følger Børsens egen pleasure.dk (35,4 pct.), computerworld.dk (32,2 pct.) og erhvervsbladet.dk (25,7 pct.). Der er med andre ord et stort spring fra de tre førende sites ned til erhvervsbladet og de resterende sites i gruppen.

Pleasure.dk scorer en affinitet på ikke mindre end 311,3 i målgruppen fulgt af borsen.dk (253,6), computerworld (235,9) og erhvervsbladet (231,2).

Går man til de mere specialiserede sites med op til 100.000 brugere, finder man lidt overraskende FDIM.dk som topscorer, både hvad sammensætning af sidevisninger og affinitet angår. FDIM er stedet, hvor man finder toplisterne over besøgstallet på det danske internet, og de tiltrækker tilsyneladende velhaverne.

Når det gælder sammensætningen af sidevisninger, følger version2.dk, danishexporters.dk og flygirls.dk på de næste pladser, mens jobfinder.dk, markedsforing.dk og it-jobbank scorer stærkt på affinitet.

Download MediaWatch første kvartalsrapport gratis og deltag i konkurrencen om at finde et mundret navn til rapporten.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også