Urban går borgerjournalistik-vejen

Urbans nytildelte millionstøtte skal bruges til at få bedre greb om de unge læsere bl.a. gennem borgerjournalistik, siger koncernchef Lisbeth Knudsen.

De 7,3 mio. kroner, som Urban netop har fået i omstillingsstøtte, skal bl.a. bruges til at få flere læsere til at bidrage til indholdet i Urban. Det skriver business.dk.

”Vi tror, at vi skal etablere nogle grupper, ligesom JydskeVestkysten har lavet borgerjournalister. Vi vil gerne lave et tilbud til læsere af Urban, som selv har lyst til at være med til at bidrage, og på den måde tilbyde dem at levere stof inden for bestemte områder. Det kan eksempelvis være anmeldelser af cafér og restaurenter,” siger koncernchef Lisbeth Knudsen til business.dk.

Mens der satses på læserne i omstillingen af den underskudsgivende gratisavis, så skal Urbans digitale liv ifølge Lisbeth Knudsen styrkes via sociale medier som Facebook og Twitter - mere end udvikling af Urbans egen hjemmeside.

Den hollandske gratisavisekspert, Piet Bakker, stiller dog spørgsmålstegn ved, om redaktionel omstilling er nok til at gøre Urban rentabel - det er distributionen mere end indholdet, der gør forskellen forretningsmæssigt.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også